2015. február 27., péntek

Sajtkosár

A Vigyázz, Kész, Főzz! 70. fordulójára nevezek ezzel a recepttel, amelynek Orsolya a háziasszonya, aki a Kabóca a konyhában nevű blogot vezeti. Igazság szerint, ez nem is recept, inkább egy díszítés, tálalási javaslat, ha lehet így nevezni :) Régebben készítettem, még a gasztromániám kezdetén, csak most vettem észre, hogy elfelejtettem posztolni. A recept forrása vagy a Nosalty nevű receptgyűjtemény, vagy a Rita konyhája nevű blog, esetleg egy harmadik helyről való... Egyszóval, nem az én eredeti ötletem, de nagyon jó, mert megspóroljuk a mosogatását a salátástálnak. Mert bele lehet pakolgatni a salátát és mindenféle zöldséget, aztán a végén elropogtathatjuk.

Sajtkosár

40 g reszelt parmezán

A sajtot durvára reszeljük. Egy nagyobb serpenyőt szárazon felhevítünk és a kupac sajtot egyenletesen elosztjuk a serpenyő közepén, törekedve már most a 9-10 cm átmérőjű kör kialakítására. A sajtból a zsír elkezd kisülni, majd pár perc elteltével annyira összeáll/megkeményedik, hogy egy lapáttal óvatosan alányúlva megfordíthatjuk és a másik oldalát is átsütjük (ez már kevesebb időt vesz igénybe). Amikor aranyszínű a sajtpalacsinta mindkét oldala, kivesszük a serpenyőből és egy lefelé fordított befőttes üveg tetejére tesszük és lefelé hajtjuk a széleket, ezáltal tálacskát formálva. Néhány pillanat múlva megkeményedik a fricó és leemeljük a sablonról.
Ebben tálalhatjuk a salátát.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése