2013. április 12., péntek

Montenegro szelet

Még húsvét előtt készült ez a finomság, miközben kerestem legalább egy oldalt, amely segitségemre lehetne, hogy hogyan számithatnám ki, hogy mely alapanyag mennyi kalóriát tartalmaz. Ugyanis édesapámnál már lassan egy éve, hogy cukorbetegséget állapitottak meg. Szerencsére gyógyszert nem kell szednie rá.
Találtam egy süteményreceptet, amelyet Csilla készitett el diabetikus piskótával, végre sikerrel. Gondoltam, ebből az apám is ehet pár szeletet lelkifurdalás nélkül, nem beszélve az állandóan fogyókúrázó anyámról :)
Na, de ám, mikor készitettem volna a krémet, döbbentem meg, hogy a recept nem 2, hanem rögtön 4 csomag vaniliás pudingport ir. Igy egy kicsit átalakitottam a krémet.

Montenegro szelet

A piskótához:
5 tojás
4 tk folyékony édesitőszer
1 csomag diétás vaniliás cukor
csipetnyi só
3 ek étolaj
5 ek tk liszt
1 csomag sütőpor
3 ek cukrozatlan kakaópor

A cukorsziruphoz:
10 ek viz
4 lapos ek gyümölcscukor
2 ek citromlé
reszelt citromhéj (kihagytam)

A krémhez:
25 dkg margarin
2 lapos ek szőlőcukor
2 csomag vaniliás pudingpor
2 csomag kókuszos pudingpor
5 dl + 5 dl tej

A csokoládébevonathoz:
20 dkg diétás étcsoki vagy tortabevonó
3 ek étolaj

A piskótatésztához habosra keverjük a tojásokat az édesitővel és a vaniliás cukorral, majd hozzáadjuk az étolajat, a sütőporos lisztet és a kakaóport. A masszát kivajazott, kilisztezett tepsibe öntjük és előmelegitett sütőben 180 fokon kb. 10 percig sütjük.
Ezalatt elkészitjük a cukorszirupot: a vizet a gyümölcscukorral, a citromlével és a reszelt citromhéjjal kb. 5 percig forraljuk. A még meleg piskótatésztára öntjük és egy ecsettel eloszlatjuk. Félretesszük hűlni a piskótatésztát.
Mig hűl a tészta, addig elkészitjük a krémet: az egyik 5 dl tejben elkeverjük a 2 csomag vaniliás pudingport és a 1 lapos ek szőlőcukrot, majd sűrű krémmé főzzük. Hagyjuk kihűlni, közben kavarjuk, nehogy bebőrösödjön. Ezalatt a másik 5 dl tejben is elkeverjük a kókuszos pudingport, majd feltesszük főni. Ha már sűrű krémmé alakult, félretesszük hűlni.
A habosra kevert margarint kettévesszük és elkeverjük a pudingos krémekben.
A krémet rákenjük a tésztára, majd bevonjuk olvasztott csokoládéval.
Egy éjszakára a hűtőbe tesszük és másnap reggel már fogyaszthatjuk is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése