2013. február 2., szombat

Kenyér

Kenyeret sütöttem. Nem először, mert múltkor már készítettem uzsonnakenyeret. Ennek ellenére ez más volt, ez igazi kenyér :)
A receptet egy ismerőstől Hajdula Dalianisztól vettem, aki a Kenyércsücsök nevű blogírója. Ő pedig Géber Marcsitól, a Marcsi boszorkánykonyhája háziasszonyától kölcsönözte a receptet.

Géber Marcsi kenyere

5 dl langyos víz
1 tk cukor
3 tk só
1 ek olaj
80 dkg sima liszt
5 ek krumplipehely
1,5 csomag porélesztő vagy 3,7 dkg friss élesztő

Kenyérsütőgép híján kézzel készítettem a következőképpen: a langyos cukros vízben felfuttattam az élesztőt. A lisztet egy kelesztőtálba szitáltam, ahol összekevertem a többi alapanyaggal és a felhabosodott élesztővel. Majd a megkelt tésztát egy gyengén lisztezett nyújtólapon átgyúrtam, megformáztam és sütőpapírral bélelt római tálba raktam a jénai tál helyett. A római tálat előtte áztattam néhány órán át. Ismét kelesztettem a duplájára.
Ezalatt a sütőt előmelegítettem 230 fokra, a tál fedelét belülről bepermeteztem jól vízzel, a kenyeret 3 helyen bevágtam. Fedővel együtt 50 percig és még fedő nélkül 10 percig, azaz a szép szín eléréséig sütöttem.
Rácsra tettem hűlni és 3x-4x lespricceltem vízzel.
Cserepesedik a kenyér és közben jól el lehet beszélgetni. Ropogva hűl a kenyér.




Finom volt. 3-an ettük a szüleimmel és 2 nap múlva már hűlt helye volt. Köszönjük a receptet, Hajdula és Marcsi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése