2012. december 11., kedd

Svéd fahéjas csiga

Még régebben, mikor tanácstalan voltam, hogy mit süssek a maradék élesztőből, amelynek jócskán messze volt a lejárata a szavatossági időnek, de felbontottan nem akartam otthagyni a hűtőben, feltettem Facebookon az egyik receptes csoportban az örökös kérdést: Mit süssek belőle?  Jött is rá hamarosan válasz az ismerősömtől link formájában: ezt.
Azóta már másodszor készítettem el:

Svéd fahéjas csiga (Kanelbullar)

A tésztához:
90 dkg liszt
5 dl tej
12,5 dkg vaj
5 dkg élesztő
12 dkg cukor
1 tk kardamom
csipetnyi só

A töltelékhez:
12,5 dkg puha vaj
12 dkg cukor
2 ek őrölt fahéj

Kenéshez:
tojás
gyöngycukor

Egy edényben felolvasztjuk a vajat, majd hozzáadjuk a tejet és kézmelegre, max 37 fokra melegítjük. Egy nagyobb keverőtálba belemorzsoljuk az élesztőt, és a vajas-tejes folyadékból hozzáadunk egy keveset, hogy az élesztő feloldódjon. Ezután hozzáontjuk a többit is, majd beletesszük a sót, a cukrot, a kardamomot és a lisztet. Összekeverjük és addig dagasztjuk, amíg a tészta elválik az edény falától. Letakarva, langyos helyen addig pihentetjük, amíg a duplájára kel.
Közben összekeverjük a töltelék hozzávalóit.
A megkelt tésztát 2 részre osztjuk, és mindkettőt ujjnyi vastag téglalappá (kb. 25x50 cm) nyújtjuk. Rákenjük a tölteléket  és a hosszabbik oldalánál kezdve feltekerjük  Két ujjnyi vastag szeletekre vágjuk (kb. 2x25 db lesz belőle), és vágott felével felfelé muffipapírkosárkákba rakjuk.
A sütőt 250 fokra (én 200 fokon sütöttem) előmelegítjük, addig a csigákat letakarva tovább kelesztjük.
A csigákat megkenjük a felvert tojással, gyöngycukorral megszórjuk és 8-10 perc alatt (nekem kb. 15 perc kellett) aranybarnára megsütjük.


Finom, fahéjimádóknak kötelező! Habár a recept nem írta, én a sütés végén megkentem vaníliakivonattal elkevert tejjel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése