2012. október 27., szombat

Bounty muffin

A héten megkívántam a muffint és sikerült olyant választanom Trinity blogjából, amely elnyerte a kinézetével a tetszésemet. Feleztem a hozzávalókat, mert csak 1 túróm volt itthon és abból is hiányzott egy darab...

Abbahagyhatatlan...mert, ha egyszer megsütöd, mindig el kell készítened :)

Bounty muffin

A tésztához:
4-5 tojás (attól függően, hogy nagyok vagy kisebbek a tojások)
30 dkg cukor
15 dkg vaj
1 csomag vaníliás cukor
20 dkg túró
35 dkg liszt
5 dkg cukrozatlan kakaópor
1 sütőpor
2 púpozott ek tejföl

A töltelékhez:
15 dkg túró
10 dkg cukor
6 dkg tejpor (cukrozott, kávéba való)
12 dkg kókuszreszelék
1,5 dl tejföl

A bevonathoz:
10 dkg étcsoki
1 ek étolaj (fényes és könnyebb lesz tőle)

A sütőt 180 fokra előmelegítettem alul-felül sütő esetében, légkeverésesnél 160 fokra. A muffinformákat papírkapszlikkal kibéleltem.
A tojásokat a cukrokkal habosra kevertem. Hozzáadtam a lágy vajat, a túrót, a tejfölt, majd az előre összekevert száraz hozzávalókat. Lényeges, hogy jó sűrű, de kanalazható tésztát kapjunk.

A töltelékhez az összes hozzávalót összekeverjük.

A muffinformákba beletöltök egy kevés tésztát, rá a töltelékből egy jó kávéskanálnyit, befedem tésztával. A mélyedést csak 2/3-áig töltöm ki. A sütőbe teszem, kb. 25 perc alatt megsütöm. Ha kihűlt, akkor a mikróban lassan felolvasztott, olajjal elkevert csokival bevonom. Tetszőlegesen díszítem.



Nagyon finom volt. A legjobb benne, hogy nem kellett Bounty csokikat felhasználnom, mert a legtöbb recept, ami az interneten fellelhető, ezt tartalmazza. A felét keresztanyámék kapták meg, a másik felét mi ettük meg. Anyum megjegyezte: "Milyen finom volt a muffin! Ilyent karácsonyra is csinálsz!" És felírta a hűtőn található cetlire a karácsonyra elkészítendő sütemények közé.

Nekem sok lett a töltelék, mert nem akartam 18 darabot sütni, max. 12-t. Ugyanis sétálni készültem, de előtte kellett egy kis energia... Igy hirtelen felindulásból kókuszgolyók készültek a maradék töltelékből:
A maradék töltelékből hamis Raffaellót készítettem.



És a bevonat is elmaradt róla.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése