2012. szeptember 26., szerda

Gazdagon töltött karaj

Tegnapról maradt egy felbontott konzerv gombám. Miután kipróbáltam Móni receptjét (erről máskor, mert a végén még 3 recept lesz:D), megmaradt a fél konzerv gomba. Sokáig agyaltam, mit készítsek belőle, de néhány alapanyag adott volt: szalonna, hagyma, konzerv kukorica, karaj és persze, a konzerv gomba. Töltött húsra vágytam, nem pedig szaftos lében úszkáló húsdarabokra :) Kicsit utánanéztem az arányoknak, végül Ildikónál találtam egy nekem tetsző receptet. Kicsit átvariáltam az ízlésemre.

Gazdagon töltött karaj

2 szelet karaj
1 közepes méretű hagyma
2 szelet szalonna
1 kisebb konzerv gomba
1 ek konzerv kukorica
tömlős sajt vagy akár trappista sajt

a panírozáshoz:
liszt
tojás
zsemlemorzsa
reszelt sajt a zsemlemorzsába

ezenkívül:
fogpiszkáló vagy hústű

A hússzeleteket kiklopfoltam, megsóztam. Közben egy serpenyőben olajat forrósítottam, rádobtam a felkockázott szalonnát, az apróra vágott hagymát, a gombát. Ételízesítővel megfűszereztem, mert a gomba izét jobban kiemeli, mint a só. Egy evőkanálnyi kukoricát is szórtam közéjük, levettem a tűzről, majd nyomtam rá tömlős sajtot.
Míg kicsit hűlt a töltelék, addig előkészítettem a panírozáshoz a tálakat: az egyikbe lisztet szórtam, a másikban tojást vertem fel, és a harmadikban zsemlemorzsához reszeltem sajtot. Mindegyik kivert karajba raktam 1-2 kanálnyi tölteléket és fogpiszkálóval - akinek van hústűje, az azzal - összetűztem. Bepaníroztam  majd a forró olajba raktam a töltött húsokat. Egyik oldalát fedő alatt, a másik oldalát már fedő nélkül készre sütöttem.
Hasábburgonyával és salátával tálaltam.
Kívül ropogós, belül omlós husikák lettek :)

Felirat hozzáadása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése