2012. augusztus 14., kedd

Kávés-csokoládés kocka

Amikor ráakadtam erre a nagyon finom süteményre, nem gondoltam volna, hogy annyira nagy sikere lesz, hogy a következő alkalommal már dupla adaggal fogok dolgozni :) Csoda, ha van benne kávé, mogyorókrém és csokoládé? :D Meg is jegyeztem magamban, hogy akár háromszoros élvezet is lehetne a neve, mert 3 kedvenc alapanyag is van benne...

Hamar el is készül...

Kávés-csokoládés kocka

A tésztához:
1 tojás
10 dkg vaj vagy margarin
20 dkg cukor (barna cukorral is helyettesíthető, ahogy én tettem)
2 dl főzött fekete kávé
1 dl tej
2 ek tejföl
25 dkg liszt
1 csomag sütőpor

Tetejére:
4 ek mogyorókrém vagyis nutella
10 dkg tejcsokoládé
1 ek étolaj

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. A tojást kikeverjük a cukorral és az olvasztott margarinnal. (Ajánlom, hogy a vizet, amely felett olvasszuk a margarint, öntsük le a kávézaccal.) Hozzáadom a tejet, a tejfölt és a kávét. Végül belekeverjük a sütőporral elkevert lisztet is. Egy sütőpapírral bélelt közepes tepsibe öntjük, és 180 fokon tűpróbáig sütjük. Ez nálam kb. 20 perc volt. Ha kivesszük a sütőből, rácsra tesszük a tepsit, és a sütőpapírt lehúzzuk a tésztáról. Még melegen megkenjük a mikróban 300 Watton felmelegített nutellával. Ha kihűlt, a csokit felolvasztjuk, elkeverjük az étolajjal és rákenjük a süteményre. Akinek van otthon vagy szereti, az szórhat a tetejére durvára tört mogyorót, diót vagy mandulát!
Ez a fele mennyiség :)

Tepsi méret: 24,5 X 18 cm a fele adagra, ha dupla adagot készítesz egy tepsiben, akkor 23 X 32 cm-es tepsi kell.
Harapnivaló kis kocka
Dupla mennyiséggel dolgozva

A receptet egyébként itt találtam. Mindenkinek ajánlom kipróbálásra! :) Ja, igen, ha leesnek darabok a sütemény széléből, ne bosszankodjunk rajta, inkább tegyük tálkákba és tejszínhabot nyomjunk rá, és úgy szervírozhatjuk  mint a hamis somlói galuskát :D
Hamis somlói galuska, nagyon laktató!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése