2012. július 26., csütörtök

Lángos

Rögtön egy kérdéssel kezdeném a bejegyzést: miért nyári étel a bő olajban sütött másnapra kiszáradó lángos? Egyáltalán milyen tulajdonságokkal kellene rendelkeznie egy ételnek, hogy nyári legyen? Talán az, hogy kézbe is vehető és sétálás közben is lehet nagyokat harapni belőle... :D
Múlt héten én is bekerültem a lángossütők közé - hőség ide vagy oda - és ezzel a kelt tésztával kínáltam a lencselevest. Közben egy másik receptes csoportból, amelynek tagja vagyok, visszajelzést kaptam, hogy ezzel a párosítással még nem találkoztak. Sajnos, jobb ötletem nem volt, mit tálaljak a leves mellé :D Ami sós is és gyorsan is megvan...

Lángos (10-12 db)

1 kg simaliszt
9 dkg élesztő
2 tojássárgája
1 kis pohárnyi savanyú tejszin
0,5 l tej

A hozzávalókat összegyúrjuk. 2 órára a hűtőbe tesszük kelni, majd kiszaggatjuk és bő zsirban vagy olajban kisütjük. Tálalhatjuk fokhagymásan vagy tejföllel meglocsolva, reszelt sajttal vagy ketchup és reszelt sajt keverékével. Mikrótésztazacskóban, fagyasztóban tárolható.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése