2012. július 24., kedd

Kajszibarackfagylalt

Néhány napja beérett a kertünkben levő sárgabarackfa termése. Egy ládával lett tele, annyi gyümölcs termett rajta :) Anyu gyorsan el is rakta egy részét befőttnek. 10 üveget töltöttek meg a finom aranyló barackok. Ami megmaradt, arra rájártunk :D, de így is maradt bőven... Sokat gondolkodtam rajta, hogy valami újat is kipróbáljak, viszont nem akartam a nagy hőségben egész nap a konyhában sülni. Végül a neten bukkantam rá erre az érdekesnek tűnő receptre az olcsó receptek oldalán.

Kajszifagylalt (így szerepel a fenti linken is megtalálható oldalon)

50 dkg érett kajszi
3 tojás
35 dkg kristálycukor
4 dl tejszín

A barackokat összeturmixoljuk. A tojássárgájákat a cukorral és 1 dl tejszinnel jól kikeverjük. Hozzáadjuk a kajszipürét, a maradék tejszinből vert kemény habot, és a tojások felvert habját és lazán összekeverjük. Jól kifagyasztjuk és tetszőleges formába adagolva tálaljuk.

Megjegyzés: csak a felét készitettem el, de igy is tele lett az egyik műanyag dobozom :) Gondom volt a tojásfehérjék habbá alakitásával, mert a tejszint is ugyanazzal a géppel vertem fel, és el is mostam utána, biztos maradt viz a tartályban...

Érdekességképpen megemlitem, hogy az olcsó receptek oldalán is az én fotóm látható :))))))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése